La “Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado” (indexada a Scopus, quartil Q1 en Estudis Culturals) ha publicat recentment l’estudi titulat Climbing up through Self‑Regulated Learning (SRL): a comparative analysis of SRL processes among pre‑service and in‑service schoolteachers, que analitza de forma qualitativa els processos d’aprenentatge autoregulat (planificació, monitoratge i autoreflexió) en futurs mestres i docents en exercici. Els resultats revelen que l’autoregulació de l’aprenentatge es constitueix com una competència que s’adquireix durant la formació inicial i es consolida amb la pràctica professional, evolucionant d’un àmbit fonamentalment individual cap a pràctiques col·lectives i sempre regulades per la motivació intrínseca dels mestres.
L’estudi compta amb la participació de l’Òscar Flores‑Alarcia, membre de l’equip de recerca EDO‑UdL, juntament amb els seus tres companys de l’equip EDO‑UAB: David Rodríguez‑Gómez, José Luís Muñoz Moreno i Georgeta Ion. Les evidències obtingudes posen de manifest la importància d’incloure estratègicament l’aprenentatge autoregulat en els plans d’estudi de la formació de mestres i en els plans estratègics dels centres escolars, amb l’objectiu de reforçar la seva competència professional i promoure un aprenentatge al llarg de tota la vida.
Enllaç a l’article: https://recyt.fecyt.es/index.php/RIFOP/article/view/99650/82945
About the author